Închipuit destin

Te-aș fi iubit și-atât, azi fug de mine;
Prea multă ceață m-a împrejmuit.
Clădim naivi cetatea pe ruine,
Mințindu-ne că-i suntem vieții schit.


Te-aș fi iubit și-atât, azi plânge ora
În care inimi mor și îngeri cad.
Durerea mea e-aici, se frânge prora,
Mi-e sufletul o ușă către iad.


Te-aș fi iubit, dar nu mi-ai dat întregul.
Eu jumătăți de clipe nu primesc.
Iubirea se topește ca aisbergul
Iar mugurii în piatră nu rodesc.


Te-aș fi iubit, dar nu! Ce-mi spune glasul?
Cum că te-ai risipit prin calea mea,
Doar eu ți-am sărutat umbra și pasul,
Doar eu m-am risipit în palma ta.


Te-aș fi iubit străine, martor cerul -
Mi-e cum c-am fost deschisă ca un crin,
Dar tu mi-ai sufocat încet misterul
Și-ai semănat în mine ... mult venin.


Te-aș fi iubit, dar oare ce-i iubirea?
De nu-i o treaptă către Dumnezeu,
Noi, muritori, îi pângărim menirea
Crezând c-avem în noi trăiri de zeu.


Nu-mi amintesc, te-aș fi iubit dar poate -
A fost mai bine c-am lăsat virgin
Acel blestem de-a fi trăit păcate,
Și tu doar vis ... închipuit destin.



© Luminița Amarie
  Revelația unui sfârșit         Chintesența de a fi      Femeia, viață-n timp       Moldova, tu și cerul   Ce tristă-i și pustie despărțirea     Atât îmi e de greu, atât îmi e de bine       Aseară m-am visat      Umbre sihastre       Eu, ție...