Căușul palmei tale, crucea mea


Deschide-ți palma, vreau să mă primești
Așa cum sunt, cum umbra ta mă știe.
Să nu mai încetezi să mă privești,
Din mine fă-ți altar, icoană vie.

 
Vezi, trupul meu ți-l dau, e tot ce am,
Primește-mă-n căușul palmei tale.
Ne vor privi doar sfinți amari la geam
Și ne vor pune smirnă în pocale.


Tu te vei îmbăta cu apa mea,
Să sorbi din mine roua cea sfințită.
Vom asculta Chopin și ne vom bea,
Doi îngeri ne vor fierbe vin pe plită.


Deschide-ți sufletul, dă-mi adăpost -
M-am săturat de fanatism și ură,
Și sfinții mei trudiți sunt luați la rost;
Azi poartă haine de nămol și zgură.


Eu mi te dau așa precum mă vezi,
Ca martori am lumina și seninul.
Un înger pal și blond, cu ochii verzi,
Ne va uni de vrei, pe veci destinul.


Și o să merg să-ți cumpăr nuci și soc,
Să te alint cu miere și poeme,
Deschide-ți palma, fă-mi în tine loc,
Din mine fă-ți și cruce și blesteme.


© Luminița Amarie

Alte poeme semnate de Luminita Amarie